Çirkinin Aşığı - Elizabeth Hoyt | Kitap Yorumu

Kitap Adı: Çirkinin Aşığı
Özgün Adı: The Raven Prince
Seri Sıralaması: Princes Serisi #1
Yazar: Elizabeth Hoyt
Çeviri: Fulya Gümüşpala Teke
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Baskı Yılı: 2009
Sayfa Sayısı: 384
Kitaba Puanım: 5/5
x

Elizabeth Hoyt'un bu okuduğum ilk kitap değildi, daha önce serinin üçüncü kitabı okumuştum. Kalemine anlatımına aşina olduğumu söyleyebilirim. Ve her okuyanın dediği gibi harika bir kalemi var. Okuyanı kendine sıkıca bağlıyor ve sıkılmadan kısa sürede okutmayı sağlıyor.

Karakter olarak kusurları olan karakterler yazması gerçekçi hisleri daha net hissettiriyor. Hep rastladığımız mükemmel erkek karakterler yerine kusuru olanı kaleme alıp onu her hâliyle sevdirmek esaslı bir başarı. Ve Hoyt bunu her halükarda başaran bir yazar.

Konusundan önce karakterler hakkında gevezelik etmek istiyorum, ben onları çok sevdim. Edward'ın sürekli homurdanması, zor bir durumda ağzından eksik etmediği küfürleri, küfür ederken bile duygularını ona has göstermesi öyle içten ve güzeldi ki bütün bu aksi tavırlarına rağmen Anna gibi ben de ona aşık oldum. Anna ise kadınlara dayatılan ‘hanimefendi’ kavramı arasında sıkışıp, toplum tarafından üzerine biçilen rolü yaşayan bir kadın. Arasında sıkışmış olduğu kalıpların dışına fırsatını bulduğum anda çıkacak kadar da cesur bir kadın. Toplum tarafından hoş karşılanmayan, fahişe diye neredeyse ölüme terk edlen bir kadına yardım edecek kadar yüce gönüllü bir kadın. Birbirlerine yakışan bu çift inanılmaz bir şekilde okurken sizi büyülüyor.

Kitapta birçok karakteri çok sevdim ve her biri için ayrı kitapların olmasına öyle seviniyorum ki, her kitapta onları yeniden yeniden bir arada görme fikri bile beni cezbediyor. Simon'un hikayesi zaten ilk okuduğum kitap olarak biliyorum ve o adamın beni nasıl çektiğini net hatırlıyorum ama tahtından eden Edward çok başka oldu benim için. Coral için hissettiklerim hep bir üzüntü oldu, onun hikayesi olsa derken zaten yazarın bir kitap yazdığını -Buz Prenses- öğrenmek de ayrı bir mutluluk oldu benim için ve peşi peşine okuyabileceğim için de sevinçliyim.
Çirkinin Aşığı kitabının bir alt mesajı vardı. Aslında makam mevkinin paranın mülkün hatta dış görünüşün hiçbir öneminin olmadığını okuyup bir kez daha düşünmek farklı bir deneyim oldu. Seven, zaten karakteri ve kalbi için sevmeli. Yoksa Edward gibi Anna gibi acı çeken birçok kişi olur.



Kitap konusuna gelecek olursam;

Anna Wren, altı yıl önce kocasını kaybetmiştir. Kayınvalidesi ve yardımcısıyla yaşayan fakir bir duldur. Paraya olan ihtiyaçları çözümsüz bir duruma dönüştüğünde Anna için çalışmaktan başka seçenek yoktur. Kendine göre bir iş bulması ise oldukça zordur. Ümidinin bittiği, en zor zamanında beklenmedik bir iş çıkar. Bir kadın olarak sekreterlik yapması alışıldık değildir ama Anna bu işi alır. Üstelik maaşı onu geçindirecek kadar dolgundur. Böylelikle borçlarını da ödeyebilir.

Tek sorun, huysuzluğu ile nam salmış iş vereni Kont Edward de Raaf’ın olmasıdır. Edward’ın kendini toplumdan soyutlamasının nedeni, çocukken geçirdiği ölümcül çiçek bozuğu hastalığının bedenine ve yüzüne bıraktığı izlerdir. Ondan korkan kişilerin ya da hakkında konuşulmasından rahatsızlığıyla kont, son derece kompleksli, sert bir adam haline gelmiştir. Ancak aralarındaki çekişme tutkuya dönüştüğünde Anna çaresiz hissetmişti. Bu geçimsiz adamla orta yolu bulması ise onun için hiç de zor olmayacaktır.

Merak ettiniz değil mi? O zaman kitabı en yakın zamanda almak şart oldu.

Belli bir kalıbın dışına çıkan ve tarihi aşk romanlarını seviyorsanız, kitabı çok seveceğinizi gönül rahatlığıyla söyleyebilirim. 
Şimdiden keyifli okumalar ❤
Romantic Times 2006 En İyi Tarihi Romans Ödülü!

Farklı dünyalara ait iki inatçı... Zengin ve hırslı bir kont ve kocası tarafından terk edilen genç, güzel ve kaprisli bir dul...

Teslim olmayan bir kadın hislerine ne kadar dur diyebilir?.. Tesadüflerin ördüğü ağlarda arzular mı gurur mu kazanacak?

Çirkinin Aşığı heyecanı yüksek ve kışkırtıcı bir hikaye sunuyor.

Bu kitabın bitmesini hiç istemeyeceksiniz.
-Julia Quinn-

"Masalsı anlatımıyla Çirkinin Aşığı sizi arzular dünyasına sürükleyen keyif veren, akıcı ve duygu yüklü bir romans. Hoyt'un zeki karakterlerine ve onların hoş diyaloglarına, sıcak aşk sahnelerinde olacağı gibi hayran olacaksınız." 
-Kathe Robin, Romantic Times-

"Elizabeth Hoyt Tanrı vergisi bir yetenek, incelik ve bitmek tükenmek bilmeyen bir tutkuyla yazmış."
-Julianne MacLean-

"Çirkinin Aşığı okurlar için seksi, ve şehvetli bir ziyefet!"
-Connie Brockway-

" . . . Çıkıp bu kitabı bir an önce edinmenizi şiddetle tavsiye ediyorum"
-Kassia Krozser-
(Tanıtım Bülteninden)


Seri Sıramalası:
#1 Çirkinin Aşığı / The Raven Prince 
#2 Kalbimi Sana Verdim / The Leopard Prince 
#3 Bir Aşk Masalı / The Serpent Prince 
#3,5 Buz Prenses / The Ice Princess



0 comments:

Yorum Gönder