Hilekar - R. Gaye Önel | Kitap Yorumu


Kitabın Adı: Hilekar
Seri Sıralaması: Ateşli Kanatlar Serisi #1
Yazar Adı: R. Gaye Önel
Yayınevi: Dokuz Yayınları
Baskı Yılı: 2016
Sayfa Sayısı: 400
Kitaba Puanım: 5/5
Adım Cassie.
Ben, tıpkı ailem ve atalarım gibi bir şeytan avcısıyım. Avcılar dengeyi korumak, güvenliği sağlamak için yaratıldılar. Zeki, çevik, korkusuz ve acımasız olmamız gerekiyor. Çünkü şeytanla baş edebilmenin yolu en az onun kadar güçlü olmaktan geçiyor. Bizler cehennemde doğan, büyüyen ve zamanı geldiğinde ölen savaşçılarız. Ve benim zamanım gelmişti. Kendi saldırı ekibimden tarafından ihanete uğradım ve ölüme terk edildim. Her şey sonlanmıştı ta ki ezeli düşmanım şeytanın oğlu Aidanhell beni kurtarana dek. Ve şimdi kaderim yeni baştan yazılıyor…

Ben karanlık tahtın bir sonraki varisiyim. Zamanı geldiğinde atalarım gibi tüm şeytan hanedanlığına hükmedecektim. Bunun için doğdum, güç ve karanlık için! Tüm bunlar kral olan babam Lucifer'in ortadan kaybolmasından önceydi. Şimdi on bir hanedanlığı bir araya toplamam ve tahta geçebilmem için yazılan Kehaneti gerçekleştirmem gerekiyor. Ben Kara Krallıkların varisi Aidanhell! Bir kral olacak ve düşmanımın kızını kurtaracağım. Hak ettiğim tahtı alabilmek için!..
(Tanıtım Bülteninden)

Kitabın elime geçmesi okumam, çok çabuk bitmesin diye yarım bırakmam ve sonrasında yeni baştan başlayıp belli bir yere kadar gelip olayları sindirip sonra devam etmem ve de bitirmem. Şimdi de aklımdaki cümleleri nasıl toparlamam gerekir diye düşünüyorum. Çünkü hissettiklerimi net şekilde yansıtamazsam diye bir çekincem de yok değil.

Tür olarak fantastik benim daha özen gösterdiğim ve daha çok sevdiğim bir alan. Ve bir Türk yazarın da mükemmel şekilde fantastik alanda harikalar yaratacağını biliyordum. Genelde bir tepki ve önyargı var, okuyanlar tarafından. Bir Türk nasıl fantastik kitap yazabilir? Bal gibi de yazar ve yazıyor da. Okuduğum, takip ettiğim kalemi enfes olan fantastik yazarlar var, üstelik Türk ❤ yani birilerinin önyargılarını bir güzel yıkıyorlar. Okuduğum fantastik kitaplardan farklı bulduğum bir kitap Hilekar. Ha gözüme takılan birkaç nokta eksik gördüğüm bir iki nokta da olsa kesinlikle şans verilmesi gerekiyor. Hilekar başlı başına farklı bir dünyanın kapılarını aralıyor.

Gaye Önel, yarattığı bu fantastik dünyada birçok tür var. Kitap boyu iblisler, periler, devler, cadılar, elfler, kurtadamlar ve vampirlerle karşılaşmak mümkün. Her birinin farklı görevleri var. Farklı karakterlerin de renk kattığı bir cümbüş halindeydi Hilekar.


Cassie bir İblis avcısıdır. Uğradığı ihanet onu ölümün öncesinde bırakırken en güçlü iblis olan Aidan’ın onu kurtarması ile kitap başlıyor. Aidan’ın onu kurtarmasının elbette ki bir sebebi var. Kahinin okuduğu bir kehanet ikikimizi bir yolun ortasında bırakır ve hayatları bir şekilde kesişir. Önlerine serilen yol uzun, aşmaları gereken görevleriyse zordur. Birbirlerine katlanmaları başlarken zorken birbirlerine karşı gelişen duygular aradaki çekim ise oldukça kuvvetlidir. Sonraları ne olacak diye sayfaları çevirirken soluk soluğa bir heyecanla kitabı okuyorsunuz.

Cassie’nin Aidan hakkında hislerine bir karar verememiş olmasına bir duraksama yaşattı bana. Bir karar vermesini bekleyip sonunda evet bir şeyler hissettiğini kabul etmesine “hele şükür” dedim. Aralarındaki güçlü çekimin ha devamı gelecek ha gelmeyecek diye de bekledim yalan yok.

Yazarın kalemi yalın, anlatımı akıcı, kurgusu özgündü. Bir kitapta aradığım özelliklerden üçünü de bulunca keyifli bir okuma oldu. Kitabın sonlarına doğru ortaya çıkan gerçekler beni epey bir şaşırttı. Hiç beklemediğim bir finaldi. Bir bütün olarak ben kitaba bayıldım.
Okunmasını şiddetle öneririm ❤


0 comments:

Yorum Gönder