Geveze Kalemler #27 Elya Şeytanı - Hasibe | Kitap Yorumu

 
Kitabın Adı: Elya Şeytanı
Yazar Adı: Hasibe
Yayınevi: Ephesus Yayınları
Baskı Yılı: 2017
Sayfa Sayısı: 427
Kitaba Puanım: 5/5
Kimse dört dörtlük bir hayat yaşamaz. Herkesin kendi hayali olsa da ille de aileden bir büyüğün sözü emir olup o demiri keserdi. Eh hayatın yaşayış şekli ve derken de hayaller geri planda kalırken hayatı yaşamak için para getiren iş peşinde koşmak lazımdı. Asi için ise durum ciddi ciddi başka... Elya Şeytanı kitabını okurken bir yandan düşünüp bir yandan da böylesi kahkaha atacağını düşünmemiştim. Bu yönden mıdır bilinmez daha çok sevdim kitabı. Kitabın esas kızı  Asi, deli fişek ele avuca sığmayan bir kız. Zeki, lafını esirgemeyen yanını hep görüyoruz. Asi dedesinin isteği üzerine ziraat fakültesini okuyup muhendis olarak evine yurduna geri dönüyor. İşte o geri dönüşle başıyor her şey.
Ailesini özlüyor özlemesine ama bıraktığı gibi bulmasına da şaşırmıyor. Kuzeninin başına açtığı işler mı dersiniz, pratik zekası ile başına açılan işlerden sıyrılırken daha zor durumlarda kaldığı mı dersiniz bir sürü aksilikler dizilisi onu bırakmıyor. Çocukluk arkadaşı Reyhan ile aralarındaki o kopmaz bağ ve hayatında ilk defa aşık olması... Dahası aşık olduğu adama defalarca kez rezil olması da cabası..
Doktor Koray benim en sevdiğim karakter oldu, esas kızımızdan sonra. Bir adam böylesi defilesi böylesi sarılıp sarmalanası olabilir miydi? Sanırım en sevdiğim erkek karakter listeme zirveden yerini alacak. Kuzen Ege, esasında iyi biri ama çok saf ya da dede korkusuna ezilmiş olmasından dolayı böyle. İki arada bir derece kalan bir karakter, gerçek hayattan sıklıkla rastlanacak biri bence. Reyhan, Asi'nin dağlar kızı Reyhan'ı, çocukluk arkadaşı dert ortağı. Sinir sistemini olduğu gibi bozan dede Musa, bak işte bunu hiç sevmedim. Bir benzeriyle evde yaşadığımızı göz önüne alırsak ah vah çekiyorum burada. Huysuz ve ruhsuz dedenin pamuk gibi çatlak karısı Mesude ve daha aklıma gelmeyen okurken kahkaha attığım bütün diğer karakterler.
Renkli karakterlerin bir arada olduğu bir kitapta gülme garantisi hep vardır. Elya Şeytanı kitabında da bu vardı. Yazarın anlatımına hayran kaldım. Akıcı ve sürükleyen sayfalar arasında kısa sürede bitirdim kitabı. Öyle sevdim ve öyle beğendim ki anlatamam. Kafanız doluysa ve nefes almak istiyorsanız, biraz da kahkaha atıp deşarj olayım diyorsanız ve de az da düşünüp “ulan ne hayatlar var” demek istiyorsanız bekletmeden okuyacağınız bir kitap.
Tavsiyedir ✋

0 comments:

Yorum Gönder