Geveze Kalemler #25 Sözleşme - Aslı İpekli | Kitap Yorumu

Yazar: Aslı İpekli
Kitap Adı: Sözleşme
Yayınevi: Epsilon Yayınları
Sayfa Sayısı: 288
Baskı Yılı: 2017
Kitaba Puanım: 3/5
Sözleşme, Wattpad'da gözümün takıldığı ama okumama bir türlü kısmet olmayan bir kitaptı. Neyse ki basılı halinin okuması kısmetim oldu. Kitabın okuması kolay, bir gün içinde hemen bitebilecek bir kitap.
Sözleşme de başından ortasına doğru bana o çok sevdiğim türkülerden uyarlanan film tadı vardı ve benim hoşuma gitti. Genel itibariyle eksi ve artılarıyla kitabı sevdim diyebilirim. Yine de kitapta daha çok detay aramadım değil. Konuların hızla akıp gitmesinden ziyade daha sindirilerek yazılmasını isterdim ben.
Geçmişi sorunlarla dolu bir adam olan Levent'in annesinin hastalığını, fazla ömrünün kalmadığını öğrenmesiyle kitap asıl başlangıcı yapıyor.  Ölmeden önce annesini memnun etmek için bir oyuna girişiyor. Öykü ile tanışması, ona derdini anlatması​ ve aldığı tamam yanıtı ile oyun başlıyor. Aralarında yeşeren aşkları, karakterlerimizin peşini bırakmayan aksilikleri dramatik olaylarla peşi sıra okuyoruz. Kitabın konusu ilgi çeken bir konu olduysa da, dramın dibine dalınca beni kendine fazla bağlayamadı. Yine de kitabın içinden uzanan Öykü ve Levent'in​ elleri kalbime dokunmayı başardı.
Kitapta hızlı bulduğum duygu geçişleri bir parça başımı döndürdü. Bir yerde Öykü'nün duygularına odaklanmışken başka bir anda Levent'in duygularına şak diye geçiyor. Yukarıda da dediğim gibi, sindirilerek yazılmış olsaydı çok çok daha iyi olurdu. Edisyonda gözden kaçan hatalara rağmen kısa sürede bitirmiş olmam alkışlanacak bir durum bence. Kitabın dili akıcı olsa da hatalar göze batan türdendi.

Buradan yazara seslenmek istiyorum. Vicdansız mısın sen acaba? Bu kitaba böyle bir sonu nasıl reva gördün. Tamam, akılda kalan, unutulmayacak bir son olmuş olmasına ama farklı türlü bir son yaparak da unutulmayacak bir final yazılırdı. Burada beni üzdün, çok üzdün hemde! Hem zaten Levent'in başına gelen pişmiş tavuğun başına gelmez, ben bu adamın mutlu olmasını isterdim. Bundandır ki o son hiç yakışmamıştı.

Yepyeni bir yazar. İlk kitabına göre kurgusal açıdan gayet iyi bir kitapla okurun karşısına çıktı. Daha önünde uzun bir yazım hayatı var, çok daha başarılı olacaktır hiç şüphesiz. Dram okumayı seven kişilerin bu kitabı beğeneceğine eminim. Kalemine sağlık.

0 comments:

Yorum Gönder