Geveze Kalemler #24 Ya Habibi - Elif Yağmur Urfalıoğlu | Kitap Yorumu

Yazar: Elif Yağmur Urfalıoğlu
Kitap Adı: Ya Habibi
Yayınevi: Eftalya Yayınları
Sayfa Sayısı: 496
Baskı Yılı: 2017
Kitaba Puanım: 3/5


Ya Habibi kapağı ile beni cezbeden bir kitap oldu. Kitabın kapağına bakınca hikayenin daha çok Arap Emirlikleri'nde geçeceği izlemine kapıldım. Kapakta ki çöl sanırım benim üzerimde böyle bir algı oluşturdu. Okuduğumdaysa bu algının ters çıktığını gördüm.

Ya Habibi, Başkent Ankara da geçen bir hikaye. Benim şehrimde yaşanıyor bu macera. İki inatçı insanın, iki zıt kutupta yaşayan insanın ortak bir nokta bulma evresini keyifliyli şekilde ele almış yazar.

Asya, babasını kaybetmesiyle hayallerinden vazgeçiyor. Ona kalan şirket yönetimini kabul ediyor. Batıp piyasadan silinmemek için de çok çabalıyor. Yeni bir anlaşma için beklediği Arap iş adamının hayatını toptan değiştireceğiniyse hiç hesaba katmıyor.

Amer Affan, prensiplerine bağlı, işkolik. Çözüme odaklı, ne istediğini iyi biliyor ve istediğini er geç alıyor. Katı, dik başlı ve karizmatik. Türkiye'ye bir iş anlaşması için gelir. Görüşeceği ortağının yerine bir kadınla karşılaşınca bozulur. Çünkü beyefendi kadınlarla iş yapmaz-mış... (haspam!) ama başına geleceklerden habersiz. Bazen diyorum, ilahi adalet gerçekten var. Bu kalasa, böyle cadı bir kadın haktı. Daha azı kurtarmazdı eminim.
Az biraz betimleme ya da mekan tasvirini gözlerim aramadı değil. Yalın bir anlatım ile okuru çekiyor üzerine. Konusunu beğendim, çıkış yönü ve ilerleyişi güzeldi. Biraz hız vardı, olay akışında. Hani tam odaklanıp ne olacağını çözerken, başka yerde buldum kendimi. Konusu beni içine almayı başardı ama ben olayların daha ince işlenmesini, hızla akıp gitmemesini isterdim. Ve burada detay isteyen yanım devreye giriyor.

Kitabın beni arada derede bıraktığını söylesem yalan olmaz. Ha güldüğüm yerler çok oldu, kabul. Romantik bir kitaptı da... Mantığa uymayan birkaç yer de vardı, bir “ne oluyoruz yahu” dedirtti. Ama okurken cidden güçlük çektiğim yerler oldu. Düzelti kısmından dolayıydı sanırım bu. Kitabın edisyonunu kim üstlenmiş ise gözünden kaçırdığı çok şey olmuş, orası bir gerçek. Ayrı yazılması gereken eklerin bitişik olması ya da yanlış imla gözüme çok takıldı. Ama sonraki baskılarda bu hataların düzeltileceğinden şüphem yok. En azından temennim bu yönde.

Yazarın önünde çok güzel bir yol var. Kendine özgü uslubunu ve yazımını bozmadan ilerlerse çok başarılı olacaktır. Ellerine emeğine sağlık.

0 comments:

Yorum Gönder