Geveze Kalemler #21 Ejder Kral - Bekir Sert | Kitap Yorumu

Kitabın Adı: Ejder Kral
Seri Sıralaması: Lahitteki Sır #1
Yazar: Bekir Sert
Yayınevi: Carpe Diem Kitap
Baskı Yılı: 2016
Sayfa Sayısı: 256
Kitaba Puanım: 3/5

Fantastik kitaplara karşı ayrı bir sempati besliyorum ben ve bir Türk yazarın en az yabancılar kadar -hatta daha iyisini- fantastik türde kitap yazacağını düşünüyorum. Bu yüzden Lahitteki Sır serisine tur yapacağımızı öğrendiğimde bir içim kıpırdandı.

Serinin kapakları cidden göz alıcı ve güzel, bu yüzden Carpe Diem'i tebrik etmek istiyorum. Akılda kalıcı, dikkat çeken kapaklarını beğendiğimi söyleyebilirim. Sizi yormayan anlatımıyla kısa sürede bitirilebilecek bir kitap Ejder Kral. Bölümlerin kısalığını ve de geçişlerin hızlı oluşunu biraz yadırgamış olabilirim. Ama olsundu, kitabı bir bütün olarak sevdim diyebilirim.

Ejder Kral’a başlarken neyle karşılaşacağımı bilmediğim için bir heyecan vardı ve satırları okurken merakla takip ettim. Kitabın sonralarına doğru konunun daha merak uyandırıcı hale geldiğini söylemem gerek. Sıradan bir fantastik kurgu gibi gelse de başları sayfalar ilerledikçe güzelleşiyor.
Fantastik kitapların yıkılmaz tabusu bana göre, seçilmiş bir elemanın olması. Seçilen kişi Kayra, dünyanın en iyi kılıç kullanan adamı ve hayali de kılıç ustası olmak. Kayra kaçırılıyor, eğitiliyor. Kendini amansız  bir savaşın ortasında buluyor. Kendiyle ilgili sırlar var ve bunların peşine düşüyor. Böylece macera başlıyor.

Bekir Sert serinin sonralarında bizlere neler sunacak hiçbir fikrim yok fakat önündeki yolu hızla kat ederek kalemini geliştireceğine güvenim tam.

Bir de ufak bir not iliştirmek istiyorum. Ülkemizde Türk yazarlar için fantastik türü yazmalarında okurlar tarafından hep bir önyargı ile yaklaşılıyor. Bunun için de yazarların çoğu bu türü yazmayı tercih etmiyor. Oysaki bir şans verip, okuyarak yazarak görebilsek Türk yazarların da bir şeyler yapabileceğine şahitlik edeceğiz.


0 comments:

Yorum Gönder