Geveze Kalemler #19 Gizemli Erkek Avcısı - Aylem Güngördü | Kitap Yorumu

Yazar: Aylem Güngördü
Kitap Adı: Gizemli Erkek Avcısı
Seri Sıralaması: Külkedisi #2
Yayınevi: Nemesis Kitap
Baskı Yılı: 2016
Sayfa Sayısı: 280
Kitaba Puanım: 4/5



İlk kitabın ortalarında bulmacanın ipuçlarını Öykü yakalamış ve finalde Gizemli Erkek Avcısı kim sorusunun cevabını almıştı. Tabi ki bunu size söyleyecek değilim -sinsi gülüş- kitapları almalı ve okumalısınız.

Bu kitapta hoşuma giden şeyler olduğu gibi gitmeyenler de oldu. Hepsine teker teker değineceğim. Ondan önce kitapların kapakları hakkında gevezelik yapmak istiyorum. Eh adımız ‘geveze’ ya, biraz gevezelik yapayım! Kapaklar kitap konularına göre uyumluydu bence, en azından Külkedisi'nin Zayıflama Hikayesi kapağı, kapaktaki hatun tam Öykü! İkinci kitabın kapağı da çok şeker ama kitabı bitirince daha içeriğe uygun yapılamaz mıydı diye düşünmedim değil. Misal yine Seçil'i anımsatan bir şey olabilirdi ya da Baran'ı temsil eden bir şeyler. Her neyse. İç baskı en hoşuma giden detay oldu. Yine köşe yazıları -bu kısma bayıldığımı dile getirmiştim- çok güzeldi. Yazarın akıcı anlatımı var, kalemi de son derece eğlenceli. Sayfalar su gibi akıp gidiyor, ne zaman kitap bitiyor o zaman bitti bu ya diyerek şaşırıyorsunuz. Bir çırpıda okunup bitiyor çünkü. Bitince de niye bitti dedirtiyor.

Kitapta hoşuma giden, ilk kitaptaki karakterleri sıklıkla görüyor olmamdı. Onlarla bağı hemen koparmıyorsunuz. Bol bol hasret giderme durumu var hani. Zaten Öykü ile Tolga'nın düğünü ile başlıyor kitap ve olaylar zinciri devam ediyor.


Seçil hariç herkesin bildiği bir durum var. Gizemli Erkek Avcısı kim, herkes biliyor. Hoşlandığı adamın asıl kimliğini bilmeyen de Seçil. Üstelik bu bilgi eksikliği onu benim hoşuma gitmeyen konuma sokuyor. Öykü ilk kitapta kalbimi kazandı ve çok sevdim. Ama bu kitapta bir küçük kızdım. Yani Seçil ile dost olup yakın arkadaşım derken kadının ardından iş çevirmesi hoşuma gitmedi. Ki Seçil hayatı boyunca herkes tarafından kandırıldığını güvenini suistimali yapıldığını söyleyip de kırılması güç kabukları olduğunu üzerine basa basa dile getirmişti. Olay ortaya çıkıp da kim kimdir neyin nesidir durumları dökülünce benim beklediğimden düşük tepki verdi. Ben olsaydım o durumda, o kadar sakin kalabileceğimi sanmıyorum.

Özetle ilki kadar sevdim ama bir tık aşağıda kaldı benim için. Ama çok eğlendim, çok güldüm. Zaten çok ince bir kitaptı! Burada yazara büyük bir sitem var.
Lafı daha fazla uzatmak niyetinde değilim, yoksa kitabı anlatabilirim. Bence bu iki kitaba bir şans verin ve alın. Okuyun. Güzel vakit geçireceğinize garanti ederim.

0 comments:

Yorum Gönder