Kardan Kız - Eowyn Lemay Ivey || Kitap Yorumu

Yazar: Eowyn Lemay Ivey
Kitap Adı: Kardan Kız 
Özgün Adı: The Snow Child
Seri Sıralaması: -
Yayınevi: Feniks Kitap
Çeviren: Soluna Silahlı 
Sayfa Sayısı: 447
Baskı Yılı:  2014
Kitaba Puanım: 4

Çiftlikte yaşayan Jack ve Mabel çok çalıştıkları günlerin ardından 1920'lerin Alaska'sında kendilerine sakin bir yaşam kurarlar. İkisi de artık sahip olmaları imkânsız bir çocuk özlemi çekmektedirler. Yine de birbirlerine olan aşkları çok güçlüdür ve mevsimin ilk karı yağdığında birlikte oynayıp kardan bir çocuk yaparlar. Ertesi sabah kardan çocuk gitmiştir ama minik ayak izleri oradadır.

Eowyn Ivey'nin büyüleyici ve şaşırtıcı bu ilk romanı, çocuk özlemleri, onun yaşadığını düşündürecek kadar yoğun olan bir çiftin hikâyesi. Hikâyenin geçtiği karlı Alaska kadar büyüleyici olan Kardan Kız imgesel bir güçle okuru hem uzak hem de tanıdık bir yere, hem evrensel hem de inanılmaz derecede eşsiz bir hikâyeye taşıyor.
(Tanıtım Bülteninden)



Kışı oldum olası zaten çok severim. Soğuk her zaman beni kendime getiren bir etkendir. Kar temalı filmlere ve kitaplara karşı özel bir beğeni duyuyorum. Bana huzuru anımsatıyor. Bundan sebep Kardan Kız oldukça merakımı cezbetti benim. Gerek kapak tasarımıyla, gerek konusuyla, bir de aldığı ödülle dikkatimi üzerinde toplamayı başardı. Bir de bu kitap Eowyn Lemay Ivey’e “2012 İngiltere Ulusal Kitap Ödülü’nü” kazandırmış.
Kitabi beğendim. Anlatımı akıcıydı, kendini okuttu. Mabel karakterini çok sevdim. Diğerlerinine karşı nötr olsam da kitap geneli her biri farklı hisler bıraktı üzerimde. Masal tadındaydı, ve bu benim oldukça hoşuma gitti. Bir bütün olarak kitabı, peşpeşe sıralanan olayları sevdim.
Her şeyden kaçıp, herkesten uzak sakin bir hayat yaşamak isteyen Jack ve Mabel Alaska’ya yerleşiyorlar. Bir noktaya değinecek olursam, Alaska'nın zorlu yaşamından kitapta bahsedilmesi, ince detaya takık bir insan olan benim için güzel bir noktaydı bu. Çiftimizin çocukları olmuyor. Çocuğa olan bir özlem teması kitap boyu var. Yılın ilk karının yağmasıyla kendilerine kardan bir kız yapıyorlar. Geceden sabaha birçok şeyin değişeceğini düşünmemiş olduklarından kalktıklarında yaptıkları kardan kızı yerinde bulamazlar. Üstelik yerde olması mümkün olamayan, minik ayak izleri vardır. Çocuk özlemi çeken Jack ve Mabel'in kardan kızın yaşadığını dahası bir peri kızı olduğu düşüncesi yer eder zihinlerinde. Ve buna inanırlar.
Kitaptaki tek sıkıntı okurken aklınıza gelen soruların cevapları alamamış olmak diyebilirim. Onun haricinde gayet keyifli bir kitaptı. Alaska’nın o soğuna rağmen içinizi sıcacık edecek, masal tadında bir kitap…
Kitaba bir şans vermelisiniz. Sonuçta ödülü bir roman.


0 comments:

Yorum Gönder