Geveze Kalemler #5 Kılıç ve Çiçek | Kathryn Kramer | Kitap Yorumu


Yazar: Kathryn Kramer
Kitap Adı: Kılıç ve Çiçek
Özgün Adı:  Flame from the Sea
Seri Sıralaması: -
Yayınevi:  Novella Yayınları
Çeviren:  Arzu Şensoy
Sayfa Sayısı:  512
Baskı Yılı:  2016
Kitaba Puanım: 3,5 - 4
Tarihi aşk romanlarına zaafı olan bir okurum ben. Zaten kitaplığımın büyük bir bölümü tarihi aşk romanları kaplıyor. Hal böyleyken bu kitaba olan merakımmerakım üst düzeydi. Ve farkında olmadan da kendimi beklenti içerisine soktum. Kitapta İrlanda vurgusunun yanında beni can evinden yakalayan Viking unsuru vardı ki gözlerim kalp şeklini alarak bakmıştım kitaba. Tarihi aşk romanı zaten severken Vikingler de bonus oldu benim için. Yazarın okuduğum ilk kitabı olmakla birlikte merakımı cezbeden bir yanı olduğu için çıkmış ve çıkacak olan kitapları da alıp okumak gibi planlarım var.


Kitaba gelirsek, kesintisiz bir entrika oyunlarının kol gezdiğini söyleyebilirim. Mitolojik dokunuşlarla renkli hale gelen kurgu yazarın akıcı anlatımı ile sizi sıkmadan kitabı okutuyor. Yazar üç kısım da olayları dağıtarak kitabı tamamlamış da bence, ikinci kısım ile üçüncü kısımı fazla uzatmadan daha kısa keserek vurucu nitelikte yazmış olsaydı vereceğim puan, tam puan olurdu. Her ne kadar sevmiş de olsam son kısım benim biraz bocalamama sebep oldu.
Karakterlerin tutum ve davranışları günümüz kafasında değerlendirirsem haksızlık edeceğimi biliyorum, o zamanın şartlarında pek sinir bozucu hal olmasa da ben yine de bir parça sinirlendim.

Kitabın sonu umduğum gibi değildi. Deidre'nin evine dönüp yine etrikanın kol gezdiği bölümler sonrasında zaten bir kez kavuşan çiftin yeniden sınava tabi tutularak kavuşması benim kitap için hayal ettiğim son değildi. Üstelik kafamda birçok soru işareti de bıraktı. Mesela ihanet eden kişinin akıbeti ne oldu? Wolfram'ın yakın arkadaşı ile ablasının arasındaki yakınlaşma sonucu ne olacak? Yazar bu kitabı seriye dönüştürüp yazar mı? -ki yazım ve yayım tarihini araştırıp bakınca bu benim azıcık hayal kurmak ile sonuçlanacak- biraz zor gibi görünüyor. Sorularımın cevabını da almış olsam, entrikalar biraz daha az olmuş olsa on numara beş yıldız bir kitaptı.

Kısaca kitabı size anlatmam gerekirse; Wolfram akrabaları tarafından İrlandalılara köle olarak satılıyor. Onu satın alan sahibinin kötü davranışlarına katlanamayan küçük Deidre yaşına ve boyuna bakmadan, adamımızı kurtarıyor. Özgürlüğüne kavuşturuyor. Seneler sonra Deidre'nin düğün gününde Vikingler'in saldırısı ile kalesi talan edilir. Ve gelin Deidre, Wolfram'ın dikkatini çeker. Wolfram talan ettiği kalede böylesi bir hazine bulmuşken 'sahiplenir' ve kızımızı kolundan tutup götürür. Aralarından geçen yakınlık tam boyut atlayıp adamın amacına ulaşacağı zaman gençken köle olarak satıldığı kuzey kıyısında onu kurtaran kıza verdiği broş, kollarında olan kadının gelinlğinde iliştirilmiş olduğunu görür ve o an aydınlanma yaşar. Vee böylece olaylar zinciri başlar.
Yine de her ne olursa olsun, ben kitabı sevdim.
Wolfram kalbimi çalmayı başardı!
Deidre'ye de hayran kaldım.
Okumanızı tavsiye ederim.
Şimdiden keyifli okumalar ;)

0 comments:

Yorum Gönder