Darwinya - Robert Charles Wilson || Kitap Yorumu


Yazar: Robert Charles Wilson
Yayınevi: İthaki Yayınları
Sayfa: 384
Yıl: 2015

Kazandığı ödüller arasında John W. Campbell Anma Ödülü, Philip K. Dick Ödülü, Theodore Sturgeon Anma Ödülü bulunan ve yaşayan en iyi bilimkurgu yazarlarından biri olan Robert Charles Wilson'dan, mucize kıta Darwinya'nın gizemli öyküsünün anlatıldığı nefes kesici bir roman.

1912'de insanlık tarihi bir mucizeyle altüst olur. Avrupa topraklarında artık Darwinya adlı yeni bir kıta ortaya çıkmıştır. Amerika'dan Darwinya'ya keşfe giden Guilford Law, hayal edebileceğinin çok ötesinde bir kaderle yüz yüze gelir. Usta yazar Robert C. Wilson, çok farklı bir yirminci yüzyılı anlattığı bu bilimkurgu romanında, sadece tarihe ve evrime bir alternatif getirmiyor, aynı zamanda modern insanın ve yaşadığımız dünyanın "öteki"sine yönelik tekinsiz bir yorum sunuyor.
(Tanıtım Bülteninden)





Darwinya kitabını ilk gördüğümde gerek kapağı gerek konusu dikkatimi çekmiş ve internette araştırmaya girişmiştim. Nitekim ki kitabı almak ile doğru kararı verdim. “Darwinya, karakter zenginliği ile de dikkat çeken tekinsiz bir evren.“ diye yazmıştı biri bloğunda. Durup düşündüm. “Gerçekten de öyle mi bu kitap?” sorumun cevabı kitabı okumamla gelecekti ve ben de öyle yaptım.
Bilim kurgu ve fantazya türünde bir roman ile karşı karşıyayız ve ben daha önce bu tarz bir kitap okumadım. İlk denemem ve ilkinde pişman olmadım ve iyi ki okumuşum diyorum. Tanımadığımız alışıla gelmemiş bir dünyaya adım atıp oranın nimetlerini topluyoruz. Var olmak ile yaşam savaşını ince detaylarla akla kazınarak kaleme alınmış. Hep bir merak unsuru hem bir heyecan ile geçip gitmekte sayfalar. Bir seçilmiş kişi var kitapta ve o yanındakilerle beraber evreni kurtarma derdinde.

Özgür olmanın esaret altında olmaktansa daha iyi olduğunu düşünüyorum ama bir yandan da fazla özgürlüğün korkutucu bir yanı olduğu kanısındayım. Yani yapılan seçimlerin sorumluluğunu taşıdıkça cesaret, gayret peşinden gelir ama bu getirilerin beraberinde omuzlara birer yükte biner.

Robert Charles Wilson, her şey olup bittiğinde Guilford'ın ya da diğerlerindeki dönüşümü ya da dönüşümünün sonrasında neler olduğuna dair bir şey söylememiş bizlere ve hep bir merak unsurunu ayakta tutmuş.

Düzenin sürekliliği için hep lazım gelen anlamın var olduğunu söylemiş bizlere. Darwinya, insanın en karanlık arzu ve iştahları gibidir.

Bilimkurgu ve fantastik bir arada farklı bir dünyaya bizi konuk ederken, soluğumuzu tutup o dünyanın bir parçası oluyoruz. Ancak dünyayı bekleyen kader, Robert Charles Wilson'ın verdiği referanslara dayanarak kolay bir yola sevk ederiz. Kimi düşündürücü kimi ise kolay olan bu yolda finale kadar emin adımlarla yürüyoruz. Meraklı ve araştırmacı okurların; merakını, araştırma yapma azmini kamçılayan karanlık ve bir o kadar lezzetli dünya olan Darwinya'yı daha gizemli hâle getiriyor yazarın üslubu. İthaki Yayınlarından çıkan kitap, Sönmez Güven'in çevirisiyle kendi cennetimizi ya da cehennemimizi hayal edebileceğimiz etkileyici bir metin.
Sevgilierimle..


0 comments:

Yorum Gönder